Google Ads (AdWords) kampánykezelés
❔ Mi az a Google Ads kampány?
A Google Ads egy digitális hirdetési platform, ahol a vállalkozások reklámokat helyezhetnek el a Google keresőben,
a Google Display hálózatán (weboldalakon, applikációkon) és a YouTube-on.
A Google Ads kampányok segítségével célozza meg a felhasználókat kulcsszavak alapján,
így a reklámok csak azoknak a felhasználóknak jelennek meg, akik az adott kulcsszavakra keresnek.
Elérési helyek, ahol megjelennek a hirdetések:
- ✅ Google kereső hálózata: A Google kereső oldalán, ha felhasználó keres a kiválasztott kulcsszavakra.
- ✅ Google Display hálózata: A Google partner weboldalai és alkalmazásai, ahol a reklámok megjeleníthetők.
- ✅ YouTube: A YouTube videó platformon, ahol a reklámok videók előtt, közben vagy után jelenhetnek meg.
Ads kampányokkal leggyakrabban akkor találkozhatunk, amikor a Google keresőjét használjuk. A megjelenő találatok fölött,
alatt és néha mellette szöveges hirdetések jelennek meg, melyek egy weboldalra hivatkoznak. Ahogy lapozunk a találatok listájában,
új hirdetések bukkannak fel. Ezek a hirdetések eléggé hasonlítanak a keresés eredményeként megjelenített találatokra, ami nem véletlen.
A cél az, hogy a keresés tartalmához illeszkedő hirdetésekre a látogatók rákattintsanak.
Szeretnéd, hogy a te hirdetésed is itt jelenjen meg? Segíthetünk!
Az Ads lehetőséget biztosít fényképes hirdetések megjelenítésére is, de ezek nem a keresési felületeken jelennek meg,
hanem a hirdetéssel tartalmilag összekapcsolható weboldalakon. Kezdők hirdetők számára az ismerkedést a keresési hálózattal
érdemes elkezdeni.
❔ Mi a különbség az Ads és keresőoptimalizálás (SEO) között?
Gyakran keverik a két tevékenységet, és persze van is összefüggés közöttük. Ennek ellenére két eltérő feladatról és a hatásról van szó.
A keresőoptimalizálás hosszú távú tevékenység, és hatását is így fejti ki. Egy sikeresen optimalizált oldal előbb,
vagy utóbb elkezd a Google találati listájában egyre feljebb kerülni, de az első hely elérése gyakran valószínűtlen.
Ez a folyamat azonban hónapokig tarthat. Cserébe viszont, ha magunk csináljuk, ingyen van.
Ha valaki azt ígéri, hogy pár hét alatt a top 10-be juttat minket, ne higgyük el. Ilyen nincs!
Az Ads ezzel szemben azonnali jó pozícióban való megjelenést biztosít, de ezért fizetni kell.
Hatása is addig tart, amíg a kampány megy. Ha nincs idő megvárni egy többhónapos optimalizálás eredményét,
akkor az Ads azonnal segít üzenetünket a látogatókhoz eljuttatni.
Google Ads kampányok előnyei.
Más hirdetési lehetőségekhez képest az Ads számos előnyt biztosít. Érdemes élned velük!
- 1️⃣ Azoknak jelenik meg a hirdetés, akik valóban azt keresik, mint te kínálsz. És pont akkor jelenik meg a hirdetés, amikor a te termékedet keresik. Ez biztos jó megoldás.
- 2️⃣ A hirdetést megtekintők már eldöntötték, hogy foglalkozni fognak hirdetett témával, hiszen kresetek rá.
- 3️⃣ Ha már felkeltettük az érdeklődést, a látogatót csak egy kattintás választja el tőled. Ehhez persze jó célzás és szövegek kellenek.
- 4️⃣ Csak a kattintásokért kell fizetni, a megjelenésekért nem. Tehát akkor, ha az érdeklődő eljutott a weboldaladra. (Persze lehet jobban erőltetni a dolgot, és am megjelenésekért is fizetni)
- 5️⃣ A kampány napi elkölthető összegét és az egy kattintásért maximum összeget te határozhatod meg.
- 6️⃣ A kampányt bármikor szüneteltetheted, és újra elindíthatod, a beálltásait megváltoztathatod. Ez azt eredményezi, hogy más hirdetési megoldásokhoz képes nagyorsan lehet reagálni a piaci helyzet változásaira.
- 7️⃣ Az eredményekről folyamatos jelentéseket kapsz. Összehangolva a weboldalad analitikájával nagyon pontosan felmérhető a hirdetésed eredményessége és hatékonysága.
Az Ads lehetőségeinek kihasználásához szakértelemre van szükség, különben fölöslegesen költöd a pénzed. Nekivághatsz a tanulásnak önállóan, mert a Google remek online tanfolyamokat biztosít. Pár év tapasztalatszerzés után kész leszel a profi kampányfelügyeletre. Ha ennyi idő nincs, akkor szakemberhez kell fordulni.
Ads hirdetések elkészítésének és üzemeltetésének menete.
- 1️⃣ Tisztázni kell a kampány célját, a cél elérésére szánt költségkeretet, és a megszólítandó célcsoportot. Ezeket minél pontosabban tudjuk meghatározni, annál nagyobb az esély egy sikeres kampányra.
- 2️⃣ A célok ismeretében kiválasztjuk a leghatékonyabb csatornákat és kampánytipusokat. Beállítjuk a földrajzi és időbeli korlátokat.
- 3️⃣ Kiválasztásra kerülnek a keresési kulcsszavak, elkészülnek a hirdetések. Elindul a kampány
- 4️⃣ Az Ads kampányok alapvetően internetes oldalakat, céloldalakat hirdetnek. Ezeknek illeszkedniük kell a kampányhoz, ezért javaslatok teszünk a céloldalak esetleges átalakítására. Jobb minőségű céloldalak esetén alacsonyabb költés mellett is sikeresebb kampány futtatható.
- 5️⃣ A Google folyamatosan adatokat szolgáltat a kampány működéséről. Ezek figyelése és kiértékelése teszi lehetővé a kampány állandó finomhangolását..
- 6️⃣ Negyedévente kampányértékelést tartunk.
❔ Mennyibe kerül egy kampány?
Egy kampány költségei három részből állnak.
- 1️💸 Egyszeri szakértői díj a kampány létrehozásáért: Kulcsszó kutatás, hirdetés szövegezés, Ads szakértői beállítások. A díj a kampány méretétől függ.
- 2️💸 Havi szakértői díj a kampány felügyeletéért: Változás figyelés, elemzés, folyamatos riportálás. A díj a kampány mréetétől függ.
- 3️💸 Kattintások után a Google részére fizetett díj: Licit beállítások alapján futó kampányod kattintásonkénti költségével Google havonta terheli a számládat. Az összeg sosem lehet havi szinten magasabb a beállított értékeknél. Ügyfeleink naponta 3.000 és 150.000 Ft között költenek.